dilluns, 9 de juliol del 2012

Adéu a la zona blanca

Una de les poques coses que encara es podien fer de franc a Tarragona també té data de caducitat. M'estic referint a l'aparcament. D'aquí a uns dies, les línies blanques desapareixeran de tots els carrers de la zona centre de la ciutat i per molt que un s'hi escarrassi, estacionar el vehicle, ni que sigui davant de casa teva, et repercutirà econòmicament a la butxaca. Una clatellada més a les malmeses economies domèstiques.
Per molt que els nostres representants polítics s'entesten a vendre'ns la mesura com la solució als grans problemes de mobilitat que té inherents Tarragona des de fa dècades, n'hi ha que ho veuran com una pràctica purament recaptatòria.
Tan sols cal fer la vista enrere per recordar què va fer el govern Ballesteros després de guanyar les eleccions municipals de 2007. Doncs, eliminar la zona blava de les avingudes Vidal i Barraquer, Roma i Catalunya que havia instal·lat l'equip de govern anterior. Ahir, la regidora de Mobilitat, Begoña Floria, recalcava que si es van eliminar aquelles places el 2007 va ser perquè s'havien creat únicament amb afany recaptatori i "sense fer una reflexió profunda de ciutat". Vaja, que el que fan els meus és el millor i el que fan els altres només és per omplir la caixa.


En fi, atenció a tots els vehicles que encara estiguin estacionats en zona blanca perquè, com sempre, la Guàrdia Urbana serà implacable amb qui no faci cas de les indicacions. Només demano que, com fan almenys a Reus, abans d'agafar el bloc de multes, els nostres agents tinguin l'amabilitat de deixar una nota avisant que si en un quart d'hora no renoven el tiquet, els caurà el pes de la llei; no com ara.
Des d'avui, tot serà més blau i sobretot més verd. Aquest últim, destinat a la zona de residents, que hauran d'afegir catorze euros mensuals a les despeses ordinàries per deixar el seu cotxe en el què abans els sortia de franc. (o això o 0,55 euros/dia).
Però jo em pregunto: què passa si algú amb una targeta de resident no troba aparcament en la seva àrea? Podrà estacionar el vehicle en un altre sector sense que el multin?
Es crearan 3.700 places per als veïns de la zona centre, en la qual, segons dades del consistori, hi ha censats 47.386 vehicles ( a la ciutat n'hi ha 86.000). Veurem com reacciona la ciutadania i les associacions de veïns, encara que Floria ja va avançar que la mesura està contemplada dins del nou Pla de Mobilitat Urbana Sostenible (PMUS), que ha rebut un vistiplau unànime, tant d'entitats com dels partits polítics que estan a l'oposició.


De moment, res de res sobre la possibilitat d'implantar un sistema pioner mitjançant el qual panells repartits per la ciutat informen sobre les places lliures existents en temps real en els carrers més conflictius i si els llocs de càrrega i descàrrega estan buits. Pioner i Tarragona sembla que són termes excloents.
Els barris i la zona de l'Arrabassada no es veuran afectats. En aquestes zones l'aparcament no només seguirà sent de franc, sinó que fins i tot s'incrementaran. On sí s'acaba la gratuïtat és també al barri dels músics, entre l'Arrabassada i la Part Alta. Un altre consell per als visitants: deixar el cotxe als aparcaments dissuassius. Precisament, ahir se'n va inaugurar un altre a l'avinguda Països Catalans, amb una capacitat per a 143 vehicles.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada